חיפוי קירות למטבח

חיפויי קירות הם כיום אלמנט מרכזי ונפוץ מאוד בעיצוב פנים, במיוחד בעיצוב בתים פרטיים אך גם בעיצוב משרדים, חללי עבודה וכו'. ישנם סוגים רבים של חיפוי קירות וסיבות שונות להשתמש בהן, החל מסיבות אסתטיות ועד לסיבות פונקציונאליות ותחזוקתיות שונות.

גם בעולם עיצוב המטבח  ניתן למצוא בשנים האחרונות שימוש הולך וגובר בחיפויים לקירות, כאשר קיימים כמובן חיפויים מיוחדים המתאימים יותר לאזור המטבח בבית. מהם המאפיינים של חיפויי קירות למטבח וכיצד מומלץ לבחור את סוג החיפוי המתאים למטבח שלנו?

דקורציה ומענה על צרכים פונקציונאליים – חיפוי קירות למטבח

גם כאשר מדובר בחיפויים למטבח ופינת האוכל בבית, הצורך והתועלת שבשימוש בהם דומה יחסית לאזורים אחרים בבית דוגמת חדר האמבטיה והשירותים.

מצד אחד, גם במטבח קיים צורך בעיצוב דקורטיבי ואסתטי, וחיפויי הקירות המגיעים במגוון רחב של צבעים וטקסטורות מאפשרים לעצב את המטבח כרצוננו וליצור בו את האווירה בה אנו מעוניינים. לדוגמה – חיפויים בצבעים חמים יחסית דוגמת טקסטורות המדמות עץ ויוצרות אווירה של מטבח כפרי ופסטוראלי, לעומת חיפויים בצבעים קרים או בטקסטורות של זכוכית, נירוסטה וכו' אשר יוצרים קווים נקיים ואווירה סטרילית יותר (סגנון עיצוב זה נפוץ ביותר במטבחים מודרניים).

מלבד לתפקיד הדקורטיבי שממלאים חיפויי הקירות מדובר כאמור גם במענה על צרכים פונקציונאליים שונים, דוגמת הגנה על הקירות, יצירת משטחים נוחים יותר לניקיון ותחזוקה וכו'. במטבח, האזור שסביב משטחי העבודה ובמיוחד ליד הכיריים ואזור הבישול הוא אזור אשר סופג לא מעט אדים, חום וכו'. חיפויי קירות מתאימים מגנים על הקירות באזורים אלו ויוצרים סביבת עבודה אפקטיבית, אסתטית ונוחה לניקיון ותחזוקה שוטפת.

בחירת החיפויים המתאימים למטבח

מבין המבחר העצום של חיפויים אופציונאליים שונים, כיצד נבחר את החיפוי המתאים ביותר עבור המטבח שלנו?

קודם כל, עלינו להחליט על הקו העיצובי הכללי בו אנו מעוניינים למטבח. כבר הצגנו לעיל שניים מסגנונות העיצוב האפשריים הנפוצים ביותר עבור מטבחים – סגנון חם וכפרי לעומת סגנון מודרני יותר המורכב מקווים נקיים וטקסטורות סטריליות. מומלץ קודם כל לאפיין את סגנון העיצוב בו מעוניינים עבור המטבח, ולאחר מכן לבחור את חיפוי הקיר המתאים.

בנוסף, על מנת לבחור את החיפוי העשוי מהחומר הטוב והמתאים ביותר מומלץ להתייעץ באנשי מקצוע מהתחום, המתמחים בחיפויי קירות בכלל, וחיפויי קירות למטבח בפרט.